Cadeauverkoop verschuift naar webshop
Groei in de totale uitgaven ontbrak vorige week op Black Friday. De vrijdag naar Thanksgiving, is traditioneel de dag dat Amerikanen vrij hebben en beginnen met hun aankopen voor onder de Kerstboom. Winkeliers hebben dan speciale aanbiedingen. Vorig jaar was nog een groei in de bestedingen van 0,5 procent. Dit jaar blijft de groei steken op 0,3 procent, becijfert ShopperTrack op basis van de eerste cijfers.

Shutterstock
Shutterstock
Opvallend is dat de Amerikaanse betaaldienst PayPal een groei in de betalingsverwerkingen van 27 procent meldt. Winkeliers verwezen klanten ook voor koopjes naar het internet. Bovendien zien steeds meer Amerikanen het gemak van kopen via de laptop in plaats van lange rijen en parkeerchaos bij de uitverkoop, stelt directeur Amanda Pires van PayPal.
De drukte in de winkels nam desondanks toe. Volgens ShopTracker steeg het aantal kooplustigen met 2,2 procent, maar hielden de hand op de knip.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee