Microsoft zet mes in prijs Yammer

Yammer is een sociaal netwerk gericht op gebruik voor zakelijke toepassingen binnen bedrijven. Werknemers kunnen zich uitsluitend met hun zakelijk e-mailadres aanmelden. Het netwerk heeft nu ruim 6 miljoen gebruikers waarvan 20 procent een betaald account heeft. Met het zogeheten Fremium-bedrijfsmodel introduceren werknemers zelf de gratis versie en wanneer het gebruik aanslaat, is het de bedoeling dat het IT-management overgaat tot aanschaf van de betaalde versie die beheer- en analysemogelijkheden heeft.
Yammer als verbindende schakel
Microsoft is veel bekritiseerd over de gebrekkige implementatie van een sociaal kanaal in Sharepoint dat online samenwerken kan vereenvoudigen. Met de acquisitie van Yammer gaf Microsoft toe dat het startersbedrijf het beter heeft aangepakt. Yammer positioneert zich nu meer als een verbindende schakel tussen verschillende bedrijfsapplicaties. Veel producenten zoals SalesForce, SAP en IBM , maar dus ook Microsoft streven een sociaal kanaal bij hun software na, door zelf iets te ontwikkelen of via een integratiestrategie. Yammer heeft daarvoor een plugin ontwikkeld, die het bedrijf aan derden aanbiedt.
Microsoft corporate vice-president Jeff Teper zei vandaag op een Sharepoint bijeenkomst: "Wij voorzien een wereld waarin social is verweven in de applicaties die je elke dag gebruikt. Een wereld waar mensen samenwerken door gebruik te maken van de combinatie van social, collaboration, e-mail en unified communications."
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee