Overslaan en naar de inhoud gaan

Crisis zet aan tot gesleutel aan processen en applicaties

Het gesleutel aan de bedrijfssoftware houdt bijna altijd verband met wijzigingen in de bedrijfsvoering, die op zijn beurt weer verandert als gevolg van conjuncturele factoren als marge- en concurrentiedruk. Waar bijvoorbeeld specifieke klantwensen vroeger weren afgewimpeld, zijn bedrijven nu meer bereid om te 'bekijken wat ze kunnen doen', ook als dat aanpassingen van processen en en systemen met zich meebrengt.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Aanpasbaarheid ERP geldt als verkoopargument

De nieuwe 'trend' wordt gesignaleerd door onderzoek van analistenbureau Mint Jutras, dat in opdracht van softwareleverancier Unit4 240 professionals in management, IT, operations en finance ondervroeg. Unit4 claimt dat zijn software verhoudingsgewijze makkelijk is aan te passen en legt de bevindingen van Mint Jutras uit als een extra hart onder de riem voor de eigen verkoopstaf.

Een vergelijkbaar onderzoek uit 2009 liet al zien dat bedrijven veel geld uitgeven aan ERP-systemen die niet eenvoudig zijn aan te passen aan veranderingen binnen de organisatie. "Het is duidelijk dat de crisis de afgelopen jaren het tempo van veranderingen heeft versneld", concludeert marketing manager Jeroen Philippi van Unit4.

Bijna alle respondenten (96 procent) geven aan dat veranderingen in de bedrijfsvoering aanpassingen vereisen aan ERP-software. Daarbij gaat het met name om:

  • financieel management (73 procent)
  • gewijzigde bedrijfsprocessen (69 procent)
  • gewijzigde organisatiestructuren (66 procent),
  • gewijzigde wet- en regelgeving (61 procent)
  • fusie of overname (58 procent)
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in