Automatiseerders automatiseren te weinig

Randy Clark baseert zijn diagnose op een onderzoek dat zijn bedrijf liet uitvoeren door Forrester Consulting.
Time to market knelpunt nummer 1
Voor het onderzoek 'The Changing State of IT Operations into 2013' zijn 160 (IT-)managers bevraagd over verwachtingen en IT-uitdagingen voor het komende jaar. Veel managers en IT-managers erkennen dat hun vaak verouderde IT-systemen niet meer aansluiten bij de behoeften van het bedrijf. Ook bleken managers en het er in het algemeen over eens dat het verkleinen van introductietijd voor de IT-ondersteuning voor nieuwe producten en diensten hun belangrijkste uitdaging is.
Maatstaf voor IT-succes omstreden
Bijna twee derde (65 procent) van de IT-managers gaf aan dat de introductie van een nieuwe dienst minstens drie maanden duurt. Bijna een kwart (24 procent) heeft het zelfs over een half jaar. Daarmee lopen de bedrijven marktaandeel mis. Toch kiest de overgrote meerderheid van de respondenten voor vervanging of outsourcing, oplossingen waarvan UC4 meent te kunnen stellen dat ze de efficiency en doelmatigheid van het IT-proces als regel met niet meer dan een kwart verbeteren. Overigens bleek er onder de ge-enquêteerden wel een aanzienlijk verschil van mening te bestaan over de juiste maatstaf voor IT-succes. Bijna de helft (49 procent) van de managers beschouwt reactietijd/prestaties als de belangrijkste graadmeter. 27 procent van de IT-managers richt zich echter liever op up-time en kostenbeheersing.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee