Overslaan en naar de inhoud gaan

'Rabobank keert niet altijd uit bij internetfraude'

De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) heeft eerder al gezegd dat klanten in de regel schadeloos worden gesteld, tenzij iemand onvoorzichtig of nalatig is geweest.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Eigen verantwoordelijkheid
Kassa liet een aantal gedupeerde klanten aan het woord. Zij hadden zelf aan nep-bankmedewerkers codes doorgegeven. Een woordvoerster van de Rabobank zei in de uitzending dat klanten zelf verantwoordelijk zijn voor het bewaken van hun codes. “Wij betalen mensen graag uit, maar dan moeten mensen wel zorgvuldig zijn omgegaan met hun gegevens”, stelde Naomi Bisschop van de Rabobank.

Een woordvoerder van de NVB zei in de uitzending dat het lastig is om over individuele gevallen te oordelen. “De termen onvoorzichtig en nalatig verschillen per geval, per klant en per bank.” 

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in