Kaspersky ontdekt omvangrijke cyberspionage in Japan
De cyberspionagecampagne zou al minstens twee jaar actief zijn en heeft honderden organisaties in Japan benaderd. De aanvallers gaan op zoek naar vertrouwelijke informatie en gebruiken daarvoor een zero-day Flash Player-veiligheidslek en een geavanceerde backdoor, aangepast voor elk slachtoffer.

Shutterstock
Shutterstock
Blue Termite is de eerste bij Kaspersky Lab bekende campagne die puur is gericht op Japanse doelwitten - en hij is nog steeds actief. De lijst van aangevallen sectoren omvat onder andere overheidsorganisaties, zware industrie, financiële ondernemingen, chemie, satellieten, media, educatieve organisaties, medische organisaties en de voedingsindustrie.
Opvallend complex
Onderzoekers van Kaspersky Lab werden in oktober 2014 geconfronteerd met een nooit eerder waargenomen malware-sample, die opviel vanwege zijn opvallende complexiteit. "Nadere analyse heeft aangetoond dat deze sample slechts een klein onderdeel is van een grote, geavanceerde cyberspionagecampagne", aldus Kaspersky Labs.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee