Overslaan en naar de inhoud gaan

Kaspersky ontdekt omvangrijke cyberspionage in Japan

De cyberspionagecampagne zou al minstens twee jaar actief zijn en heeft honderden organisaties in Japan benaderd. De aanvallers gaan op zoek naar vertrouwelijke informatie en gebruiken daarvoor een zero-day Flash Player-veiligheidslek en een geavanceerde backdoor, aangepast voor elk slachtoffer.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Blue Termite is de eerste bij Kaspersky Lab bekende campagne die puur is gericht op Japanse doelwitten - en hij is nog steeds actief. De lijst van aangevallen sectoren omvat onder andere overheidsorganisaties, zware industrie, financiële ondernemingen, chemie, satellieten, media, educatieve organisaties, medische organisaties en de voedingsindustrie.

Opvallend complex

Onderzoekers van Kaspersky Lab werden in oktober 2014 geconfronteerd met een nooit eerder waargenomen malware-sample, die opviel vanwege zijn opvallende complexiteit. "Nadere analyse heeft aangetoond dat deze sample slechts een klein onderdeel is van een grote, geavanceerde cyberspionagecampagne", aldus Kaspersky Labs.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in