Het opvallendste nieuws volgens Martijn van Lom

De algemene media laten het ten onrechte massaal afweten in hun berichtgeving over de campagne. Ik heb het hier en daar nagevraagd en vrijwel niemand heeft er van gehoord. Er zijn dan ook geen spotjes op radio of tv ingekocht en een grote reclamecampagne ontbreekt.
Dat is bij andere bewustwordingscampagnes wel anders. Automobilisten worden zelfs op matrixborden opgeroepen om niet met drank op te rijden en altijd een gordel te dragen. Maar de surfende massa fatsoenlijk voorlichten over online risico’s, daar laat de overheid toch steken vallen.
Alert Online is een mooi en noodzakelijk initiatief dat meer aandacht verdient. Cybersecurity gaat iedereen aan, net als het tegengaan van alcohol in het verkeer. Dat vraagt om een veel grotere campagne, compleet met voorlichtingsmateriaal in winkels, televisiespotjes, advertenties in tijdschriften en online en billboards. Een campagne waarbij alle leveranciers van securityoplossingen, alle scholen en het bedrijfsleven zijn betrokken.
Online beveiliging is actueler dan ooit. Nu is de tijd om elke Nederlander erover te informeren. Het is dus jammer dat de overheid deze gelegenheid niet aangrijpt voor een veel grootschaliger campagne.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee