Avast: "Antivirus is niet dood!"

Steckler laat in een bedrijfsblog weten dat de uitspraken van Symantec in een interview met de Wall Street Journal wat hem betreft alleen gelden voor de grootzakelijke markt en zeker niet voor consumenten en kleinere bedrijven. “Grote organisaties hebben van oudsher vertrouwd op vele beschermingslagen en antivirus is een van die lagen. Antivirus is echter een breed-spectrum beschermingsmiddel en als zodanig wordt het vaak aangevuld met andere producten. Denk daarbij aan producten die beschermen tegen gerichte aanvallen – de aanvallen die grote bedrijven het meest vrezen.”
Hij stelt dat de situatie in het MKB en in de markt voor consumenten totaal anders is; daar heeft men geen gelaagde bescherming maar vaak alleen een antivirusproduct. “En dat zijn ook niet de eenvoudige AV-producten van vroeger.” Volgens Steckler bevatte AV-producten tegenwoordig ook firewalls, intrusion detection tools, virtualisatie, sandboxes en vele andere beschermingslagen. “AV is zeker niet dood in de consumentenmarkt.”
Steckler heeft zelf jaren bij Symantec gewerkt, onder meer als Senior Vice President of Worldwide Consumer Sales.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee