Overslaan en naar de inhoud gaan

Gepersonaliseerde sites leveren niet meer business op

Een pijnlijke conclusie, volgens de onderzoekers in het rapport ‘Beyond the Personalisation Myth’. Jarenlang hebben zij gepredikt dat een website die de bezoeker herkent en de getoonde informatie aan hem aanpast eerder tot koop aanzet dan een ‘starre’ website. Dit blijkt echter niet zo te zijn.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Slechts 14 procent van de respondenten zegt eerder iets aan te schaffen op een gepersonaliseerde website. 8 procent geeft aan vaker terug te keren naar een nieuws- of entertainmentsite als die ‘informatie op maat’ levert. Algemene verbeteringen van een site scoren veel beter. Meer dan de helft van de ondervraagden zegt daarentegen vaker terug te komen als de pagina’s sneller laden en als de navigatie duidelijk is.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in