Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenbond wil einde aan 'oneerlijk' afronden belminuten

Het overgrote deel van de telecomproviders rondt de beltijd nog steeds af op minuten in plaats van secondes, constateert de Consumentenbond. De enige positieve uitzondering is Ziggo. De bond wil dat de politiek de Telecomwet aanpast om een eind te maken aan het "oneerlijk afronden''.
bellende vrouw

"Providers die ook abonnementen aanbieden waarbij telefoongesprekken worden afgerond op secondes, verstoppen die vaak tussen allerlei andere abonnementsvormen of ze hebben allerlei beperkingen'', aldus de organisatie. Volgens de Consumentenbond wordt bij slechts 14 procent van de abonnementen afgerond op secondes. Bij 35 procent worden gesprekken korter dan een minuut afgerond op een hele minuut en bij 51 procent worden alle gesprekken op hele minuten naar boven afgerond.

Sinds januari vorig jaar zijn providers verplicht minstens één abonnement aan te bieden waarbij per seconde wordt afgerekend. Alleen hoeven de providers dat niet te doen voor al hun merken. "Zo kan het dat KPN een abonnement aanbiedt, maar de KPN-dochters Hi, Telfort en Simyo de dans ontspringen'', stelt de Consumentenbond.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in