Overslaan en naar de inhoud gaan

Strategie Nokia blijft ‘sneller groeien dan markt’

Tero Ojanperä, Nokia’s hoofd strategie stelde het op de jaarlijkse Nokia Connection persbriefing nog maar eens duidelijk: "Onze strategie is de markt te laten groeien en Nokia sneller te groeien dan de markt." Het bedrijf heeft veel te verliezen. Als marktleider met een aandeel wereldwijd van ruim 30 procent, kan de Finse producent haast alleen maar terrein prijsgeven.
Business
Shutterstock
Shutterstock

De grote dreiging vormt de opkomst van producenten uit Azië die niet alleen goedkope toestellen hebben maar ook telefoons die in functionaliteit en ontwerp niet onderdoen voor die van Finse makelij. In recente marktanalyses stootten bijvoorbeeld Samsung, LG en Benq al snel door naar posities in de top van de ranglijst.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in