Overslaan en naar de inhoud gaan

Opta beboet KPN en T-Mobile

De twee meldden voorafgaand aan een oproep naar een betaald informatienummer dat er naast het minuuttarief ook kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon in rekening worden gebracht. Beide bedrijven brachten voor prepaidklanten echter altijd een vast minuuttarief in rekening (KPN 1,30 euro en T-Mobile 1,10 euro) ongeacht welk informatienummer de consument belde.
Business
Shutterstock
Shutterstock

''Dit is onduidelijk voor de consument. Als een telecombedrijf een vast tarief factureert, dan moet hij dit concrete tarief ook melden. Dan is het duidelijk voor de consument wat hij exact betaalt voor elke minuut dat hij belt met zo'n nummer'', aldus de Opta.

Inmiddels heeft KPN de tariefmelding aangepast en T-Mobile de methode van facturering.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in