Overslaan en naar de inhoud gaan

One.Tel beschuldigt KPN van misleiding

Den Haag, 15.05 - De alternatieve telcomaanbieder One.Tel heeft zich beklaagd bij de Reclame Code Comissie en de Opta over een recente mailing van KPN Telecom. Volgens One.Tel probeert KPN door middel van onjuiste tariefsinformatie klanten terug te winnen van One.Tel.
Business
Shutterstock
Shutterstock

KPN stuurde vorige week een mailing naar gebruikers van One.Tel's carrier pre-select product 'Spaarstand'. Volgens One.Tel Nederland directeur Raymond Schrama heeft KPN de eigen tarieven vergeleken met One. Tel's carrier-select-tarieven die hoger liggen dan de 'Spaarstand'-tarieven. Bij carrier-select moet de gebruiker een viercijferige code intoetsen voor het telefoonnummer. Bij carrier pre-select worden alle interlokale en internationale telefoonnummers automatisch via One.Tel geleid. Bovendien heeft KPN volgens Schrama verzuimd ook de internationale tarieven te vergelijken. Gemiddeld zou dan gebleken zijn dat KPN 50 procent duurder is. De Reclame Code Commissie bekijkt eerst of de klacht voor behandeling in aanmerking komt. Daarna krijgt KPN de gelegendheid voor schriftelijk verweer. (pli)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in