Facebook grijpt terug op briefkaart als controlemiddel

Die code moeten de adverteerders online doorgeven, voordat hun uiting wordt geplaatst. Daarmee kan worden vastgesteld dat de adverteerders in de Verenigde Staten aanwezig zijn.
De methode wordt voor het eerst toegepast rond de mid-term verkiezingen voor het Congress die in november plaatsvinden, vertelde Katie Harbath, global director beleidsprogramma's aan Reuters. Harbath voegt er gelijk bij dat de postkaartenactie eigenlijk niet veel oplost, maar het de beste actie was die het bedrijf kon verzinnen om het plaatsen van advertenties met misleidende bedoelingen te weren.
Met de briefkaart komt Facebook Senaat tegemoet
De 'oplossing' is een invulling van de belofte die Facebook deed na de beschuldiging van de Amerikaanse senaat dat bedrijven als Facebook, Twitter en Google te weinig doen om politieke beïnvloeding door buitenlandse mogendheden te bestrijden. Google gebruikt een vergelijkbare methode voor MyBusiness om een check uit te voeren of de contactpersoon wel eigenaar is van het bedrijf dat zich wil aanmelden.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee