Overslaan en naar de inhoud gaan

Apple koopt concurrent van Googles AdMob

Apple is met Quattro Wireless een overnameprijs van 275 miljoen dollar overeengekomen. Dat is aanzienlijk minder dan de 750 miljoen die Google wil neertellen voor AdMob, een concurrent van Quattro.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Beide bedrijven zijn opgericht om technologie te ontwikkelen voor het invoegen van advertenties in mobiele applicaties. Deze markt heeft volgens Forrester nu een omvang van 391 miljoen dollar. De marktonderzoeker verwacht echter een groei naar 1,2 miljard in een periode van 5 jaar.

Quattro heeft contracten met een aantal grote merken zoals Ford, Disney, Coca-Cola en Disney. Het bedrijf werd in 2006 opgericht door Andrew Miller en Eswar Priyadarshan. Zij zetten beiden eerder mQube op, een specialist in het aggregeren van mobiele informatiediensten voor mobiele aanbieders. MQube werd in april 2006 overgenomen door Verisign voor een bedrag van 250 miljoen dollar.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in