Apple koopt concurrent van Googles AdMob
Apple is met Quattro Wireless een overnameprijs van 275 miljoen dollar overeengekomen. Dat is aanzienlijk minder dan de 750 miljoen die Google wil neertellen voor AdMob, een concurrent van Quattro.

Shutterstock
Shutterstock
Beide bedrijven zijn opgericht om technologie te ontwikkelen voor het invoegen van advertenties in mobiele applicaties. Deze markt heeft volgens Forrester nu een omvang van 391 miljoen dollar. De marktonderzoeker verwacht echter een groei naar 1,2 miljard in een periode van 5 jaar.
Quattro heeft contracten met een aantal grote merken zoals Ford, Disney, Coca-Cola en Disney. Het bedrijf werd in 2006 opgericht door Andrew Miller en Eswar Priyadarshan. Zij zetten beiden eerder mQube op, een specialist in het aggregeren van mobiele informatiediensten voor mobiele aanbieders. MQube werd in april 2006 overgenomen door Verisign voor een bedrag van 250 miljoen dollar.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee