Aegon verlengt BPO-deal met Logica

Logica verzorgt de dienstverlening voor AEGON vanuit zijn het BPO Shared Service Centrum in Leeuwarden. De administratie wordt uitgevoerd op een ‘eigen maatwerk' administratief platform van AEGON, dat vooralsnog Logica’s enige BPO-klant is voor polisadministraties. Wel zouden al enkele kortlopende transitionele BPO-opdrachten voor andere verzekeraars zijn uitgevoerd. Volgens een woordvoerder van Logica worden met diezelfde partijen gesprekken gevoerd over structurele outsourcing van polisadministraties.
Outsourcing van branchespecifieke bedrijfsprocessen is de afgelopen jaren een moeilijke markt gebleken, waarin bijvoorbeeld Logica’s concurrent Ordina nog onlangs in het stof moest bijten. Echte BPO-successen zijn over het algemeen dikker gezaaid waar het gaan om ‘horizontale' bedrijfsprocessen zoals procurement, Finance & Accounting en HR. Dat verschil is ook duidelijk terug te vinden in het BPO-contractportfolio van Logica Nederland, dat met meerjarige opdrachten van onder meer KPN en MartinAir in HR-administraties een ‘economy of scale’ heeft weten te bereiken die het in bancaire BPO vooralsnog ontbeert.
Volgens de managing director Outsourcing Services van Logica Nederland, Jitka Beukenkamp, zijn financiële instellingen de laatste jaren terughoudend geweest met het outsourcen van processen, maar onderzoeken deze bedrijven na hun aanvankelijke aarzeling nu toch hoe BPO voor hun organisatie kan werken.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee