Overslaan en naar de inhoud gaan

ConflICT: De ingebrekestelling, the story continues…

In dat concrete geval bood de Hoge Raad, ons hoogste rechtscollege, de opdrachtgever een nieuwe ontsnappingsmogelijkheid. De opdrachtgever mocht tot ontbinding van de overeenkomst tot levering en implementatie van een automatiseringssysteem overgaan – en dus onder meer alle aan de leverancier betaalde bedragen terugvorderen – zónder dat er een ingebrekestelling was gestuurd.
Business
Shutterstock
Shutterstock

In mijn eerdere bijdragen schreef ik dat een klant in beginsel altijd een goede ingebrekestelling moet sturen aan de IT-leverancier. De opdrachtgever moet de leverancier melden wat er allemaal niet in orde is én hij moet de leverancier in de gelegenheid stellen de gebreken te herstellen. De opdrachtgever moet de leverancier daarvoor een redelijke termijn gunnen. Een hersteltermijn van een week voor een forse lijst met gebreken telt bijvoorbeeld niet als ingebrekestelling; die kan net zo goed niet verstuurd worden.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in