ConflICT: Afsluiten of beperken van dienstverlening
Als clouddienstverlener heeft u bij wanbetalers een mooie stok achter de deur: u kunt de geleverde clouddiensten beperken of afsluiten. Een klant wiens online applicatie onbereikbaar is, zal immers wel snel betalen. Het is goed dat deze vraag wordt gesteld, want u mag niet zomaar van dit recht gebruik maken.
![Business](https://static.agconnect.nl/607710b6-35a3-544d-bd1b-df1d35a9eee1/article/83/f4/83f4ad8d-eab6-4c87-a35a-d8ad19387948/opening_image/opening_image_hero/business.jpg)
Shutterstock
Shutterstock
Als een klant met wie u een contract heeft afgesloten zijn rekening niet betaalt, kunt u hem vragen om dat alsnog te doen. Als beleefd vragen niet helpt, kunt u hem aanmanen en daarna via de rechter tot betaling verplichten. Die route is echter langdurig en onzeker. Er is nog een andere manier: het opschortingsrecht.