Overslaan en naar de inhoud gaan

Internet of Things stelt 'early adopters' niet teleur

Dat blijkt uit 'Internet of Things: Science Fiction or Business Fact?', het rapport dat verslag doet van een rondvraag die Harvard Business Review op verzoek van Verizon uitvoerde onder 'early adopters'. Daarin wordt onder meer gemeld:
Business
Shutterstock
Shutterstock
  • 51% van de respondenten zegt gebruik te maken van IoT-oplossingen om de klantenservice te verbeteren.
  • 62% zegt dat IoT hun vermogen om in te springen op de behoeften van klanten lichtelijk dan wel sterk heeft verbeterd.
  • 46% zegt dat de naleving van de privacywetgeving en eisen van de regelgeving het grootste obstakel is dat het gebruik van IoT in de weg staat.

Hoewel IoT-toepassingen op zichzelf geen nieuw fenomeen zijn, lijkt er volgens de onderzoekers nog een lange weg te gaan om oplossingen te creëren die de IoT-producten en diensten met elkaar verbinden en inzichten destilleren uit de resulterende data. Respondenten wijzen erop dat wie IoT-initiatieven wil uitvoeren, rekening moet houden met uitdagingen op het gebied van de privacy, compliance en beveiliging. Deze gaan gepaard met enorme hoeveelheden nieuwe gegevens, zeker waar het gaat om informatie over gedrag van klanten. Toch blijkt slechts 56 procent van de respondenten die IoT implementeerden of daarmee bezig zijn expliciet een IoT-strategie te hebben vastgesteld.

Big data grootste uitdaging

Veel organisaties denken hulp van buitenaf nodig hebben om een rendement op hun investeringen in IoT te kunnen realiseren. Een van de belangrijkste uitdagingen die respondenten in dit verband noemden, is het verwerven van de vaardigheden die nodig zijn om de rijkdom aan gegevens die door IoT-initiatieven wordt gegenereerd om te zetten in praktische inzichten (39 procent) en het beheer van de groeiende hoeveelheid data (35 procent).

Vicepresident Mark Bartolomeo van de IoT Connected Solutions-divisie van Verizon concludeert dat hoewel The Internet of Things zeker geen sciencefiction is, het niet iets is wat kant-en-klaar beschikbaar is. Daarom moet de juiste IoT-partner volgens hem meer bieden dan apparaten, applicaties en netwerkconnectiviteit: "Deze moet beschikken over een ecosysteem van partners, programmeurs, een professioneel dienstenaanbod en kennis en ervaringen op basis van eerdere IoT-projecten".


Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in