Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame op mobieltjes succes in Japan

Advertenties op mobiele telefoons met Internet-mogelijkheden zijn een groot succes in Japan. Ongeveer een kwart van de gebruikers blijkt door te klikken naar de website van de adverteerder. De resultaten zijn veel gunstiger dan voor advertenties op het 'gewone' World Wide Web. Dat meldt de Japanse nieuwsdienst Nikkei Asia Biztech.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Steeds meer dienstenaanbieders houden zich in Japan bezig met reclame voor mobiele telefoons. Sommige van deze bedrijven exploiteren portaalsites voor adverteerders, andere service providers bieden ondersteunende diensten aan bedrijven die reclamecampagnes via mobiele telefoons willen opzetten. Adverteerders maken gebruik van prijsvragen en weggevertjes om hun mobiele webreclame nog effectiever te maken. Uit onderzoek van service provider D2 Communications blijkt dat medio vorig jaar 24,3 procent van de gebruikers reageerde op reclame die hun mobiele telefoon per e-mail bereikte. Dit uitzonderlijk hoge percentage zou een gevolg zijn van het feit dat er een melodietje klinkt bij ontvangst van elk bericht, wat de aandacht van de gebruiker trekt. Doorklikken op zogenaamde 'banners' gebeurde gemiddeld in 3,6 procent van de gevallen. In december vorig jaar was de succesratio van banners gestegen tot 4 procent. Niet-mobiele gebruikers klikten in diezelfde maand maar op 0,4 procent van de banners, wijst onderzoek van reclamebureau Ad Crew uit. (gke)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in