iPhone veel betrouwbaarder dan andere smartphones

Hoewel de verschillen wel een indicatie geven, zijn de cijfers lastig te interpreteren. FixYa heeft de precieze berekeningswijze niet gepubliceerd, en het is ook niet duidelijk op welke toestellen allemaal in de registratie betrokken zijn. De verdeling van de door FixYa geregistreerde klachten per fabrikant is daarom ook interessant. Van de 722.588 problemen waar eigenaren van de vier merken bij FixYa een oplossing voor zochten, had 45 procent betrekking op Nokia-telefoons, 26 procent op mobieltjes van Samsung, 19 procent op telefoons van Motorola en 10 procent op iPhones.
Zwaktes en sterktes verschillen per merk
Er zijn tussen de vier merken wel opmerkelijke verschillen in de aard van de klachten. Bij de iPhone is de gebruiksduur per acculading de voornaamste klacht (35 procent), gevolgd door het gebrek aan nieuwe functies (20 procent). Samsung-eigenaren hebben veel te stellen met de microfoon (40 procent) en de luidspreker (20 procent). Grootste klacht van de Nokia-bellers is de traagheid van het apparaat (35 procent). Gebrek aan apps en gebruiksduur per acculading scoren ex aequo op twee, met 20 procent. De grootste problemen voor klanten van Motorola zijn met 30 procent de voorgeïnstalleerde apps - en de onmogelijkheid deze te verwijderen om ruimte vrij te maken, en onbetrouwbare werking van het aanraakscherm.
Het volledige rapport - inclusief aantekeningen over de sterktes en zwaktes van de nieuwere smartphones - is in te zien op de website van FixYa.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee