Epson geeft strijd tegen Google Glass op
De Moverio is een computerbril voor Augmented Reality (AR). Epson gaat de bril voortaan aanbieden als industrieel instrument, bijvoorbeeld als alternatief voor het handboek. Een servicemonteur kan met de bril meteen gegevens opvragen over een apparaat dat gerepareerd moet worden.

Shutterstock
Shutterstock
Andere aanpak
Toen de Moverio eind vorig jaar op de markt werd gebracht, richtte Epson zich vooral op het segment waar Google actief is met zijn Glass. Daar is nu van afgestapt, niet omdat de concurrentiekracht van Google zo groot zou zijn, maar omdat de verwachtingen voor een dure bril voor consumentengebruik volgens Epson niet erg hoog zijn.
Tweede generatie bril
Inmiddels is de Moverio toe aan een tweede versie. Epson kon profiteren van de ervaringen die zijn opgedaan met de eerste uitvoering van de AR-bril. "We werken samen met industriële partners, om het ontwerp van de bril waar nodig nog te verbeteren", zegt Eric Mizufuka, product manager new markets bij Epson.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee