Overslaan en naar de inhoud gaan

Epson geeft strijd tegen Google Glass op

De Moverio is een computerbril voor Augmented Reality (AR). Epson gaat de bril voortaan aanbieden als industrieel instrument, bijvoorbeeld als alternatief voor het handboek. Een servicemonteur kan met de bril meteen gegevens opvragen over een apparaat dat gerepareerd moet worden.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Andere aanpak

Toen de Moverio eind vorig jaar op de markt werd gebracht, richtte Epson zich vooral op het segment waar Google actief is met zijn Glass. Daar is nu van afgestapt, niet omdat de concurrentiekracht van Google zo groot zou zijn, maar omdat de verwachtingen voor een dure bril voor consumentengebruik volgens Epson niet erg hoog zijn.

Tweede generatie bril

Inmiddels is de Moverio toe aan een tweede versie. Epson kon profiteren van de ervaringen die zijn opgedaan met de eerste uitvoering van de AR-bril. "We werken samen met industriële partners, om het ontwerp van de bril waar nodig nog te verbeteren", zegt Eric Mizufuka, product manager new markets bij Epson.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in