Apples Cook vindt Surface te veelzijdig

Cook: "Wanneer je een product maakt, moet je harde keuzes maken. Daarom is de gebruikerservaring van onze producten absoluut ongelofelijk.[...] Ik kan me voorstellen dat je een auto ontwerpt die kan vliegen en drijven, maar ik denk niet dat het al die dingen heel erg goed kan. Mensen zullen de iPad vergelijken met het aanbod van de concurrentie en ik denk dat zij concluderen dat de iPad de beste keus is."
Sterkste groei iPad-verkoop lijkt voorbij
Toch lijkt de iPad niet meer de standaard keuze. In de presentatie van de kwartaalcijfers moest Cook toegeven dat het afgelopen kwartaal de verkoop van iPads achterbleef bij de verwachtingen. Er zijn 14 miljoen iPads verkocht in het afgelopen kwartaal, 2 miljoen minder dan werd verwacht. In het vergelijkbare kwartaal in 2011 verkocht Apple ruim 11miljoen tablets, destijds een groei van 166 procent ten opzichte van 2010. Nu blijft de groei steken op 26 procent terwijl net een kwartaal eerder een nieuw iPad-model uitkwam. Cook zegt dat de verkopen Apples eigen verwachting overtroffen en dat de afname in de groei hooguit een effect was van de geruchten over nieuwe producten, die mensen hun aanschaf doet uitstellen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee