'Apple misleidt klanten over garantie'

Volgens de Consumentenbond is de informatie over garantieregelingen die Apple op de eigen website zet, misleidend. Zo staat er dat klanten 1 jaar garantie hebben, maar verzuimt het bedrijf te vermelden dat bijvoorbeeld in Nederland een ruimere garantietermijn in de wet is vastgelegd.
Dure garantie overlapt wettelijke garantie
Ook vallen de consumentenorganisaties erover dat Apple op zijn website reclame maakt voor een uitgebreidere maar dure garantieregeling die kopers van een Appleproduct kunnen afsluiten. Daarbij maakt het bedrijf niet duidelijk dat de geboden garantie van 2 of 3 jaar grotendeels de garantietermijn overlapt waar klanten ook zonder extra te betalen wettelijk recht op hebben.
In januari tikte de Italiaanse mededingingsautoriteit Apple voor vergelijkbare feiten op de vingers. Het bedrijf kreeg een boete van 900.000 euro wegens misleiding van consumenten. Het hoger beroep van Apple in die kwestie loopt nog.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee