Apple heeft team dozenopeners in dienst

Een klein team doet daarom niets anders dan het selecteren van de juiste verpakkingen om de klant die eenmalige ervaring te geven bij het uitpakken van het zo vurig gewenste apparaatje. Network World kreeg inzage in het boek Inside Apple van Adam Lashinky dat binnenkort uitkomt en ontdekte daarin welke bijzondere aandacht het bedrijf besteedt aan de verpakking.
Opgesloten met honderden doosjes
Apple blijkt maandenlang een verpakkingsdeskundige in een kamer op te sluiten met geen andere taak dan honderden doosjes te openen waarin nieuwe iPods konden worden afgeleverd.
Een ander lid van het team creëerde een eindeloze reeks pijlen, in verschillende kleuren op uiteenlopende vormen van stickers met het uiteindelijke doel de klant wijzen hoe hij het plastic aan de voorzijde van de iPod-doos moest verwijderen. Precies de juiste pijl creëren, was de obsessie van de betreffende ontwerper.
De aandacht die Apple besteedt aan de verpakking, is ook de concurrentie opgevallen. Samsung heeft bijvoorbeeld voor de Galaxy Tab een verpakking die veel lijkt op die van de iPad. Deze verpakking is zelfs een van de bewijsstukken in een van de rechtszaken die Apple tegen Samsung aanspande vanwege de kopieergedrag van het Koreaanse bedrijf.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee