Overslaan en naar de inhoud gaan

Advertenties passend bij stemming dankzij Xbox Kinect

De Kinect sensor is volgens de patentaanvraag in staat op basis van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal de stemming van gebruikers vast te stellen. Adverteerders kunnen aangeven welke stemming het best past bij hun advertenties en die dan gericht aan gebruikers aan gaan bieden. Tot nu toe worden advertenties vooral aangeboden op basis van de zoek- en surfgeschiedenis van gebruikers.
Business
Shutterstock
Shutterstock

New Scientist bericht over de patentaanvraag van Microsoft. Zo zouden mensen die gelukkig zijn bijvoorbeeld minder advertenties over manieren om gewicht te verliezen kunnen krijgen en meer advertenties over nieuwe gadgets te zien krijgen. Microsoft heeft eerder al aangegeven emoties van spelers een rol te willen geven in spelletjes. Het aanbieden van op emoties geselecteerde advertenties lijkt nu de eerste stap.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in