Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo ontwikkel je een eigen datastrategie

Bijna elke organisatie beschikt over grote hoeveelheden data en wil die data beter benutten. Ongeveer 90% van alle beschikbare data wordt echter niet gebruikt. Terwijl een groot deel van die data benut kan worden en kan bijdragen aan de organisatiedoelstellingen. Dat is een gemiste kans. Een goede datastrategie is daarom essentieel. Tanaquil Arduin en Christian Verhagen geven handvatten om tot een eigen datastrategie te komen.
datamanagement
© Shutterstock
Shutterstock

De laatste jaren is er enorm veel aandacht ontstaan voor data en het datagedreven werken. De hype is inmiddels wel voorbij en datagedreven werken is here to stay. Voor een deel niets nieuws; het gebruik van data is immers van alle tijden. Toch blijkt het vaak lastig om data ook echt te benutten in het dagelijks werk en bij te dragen aan de doelstellingen van de organisatie. Dit stelt nieuwe eisen aan de organisatie en roept vragen op die eerst beantwoord moeten worden. Wat willen we eigenlijk bereiken? Welke nieuwe kennis en competenties zijn nodig? Hoe houden we grip op algoritmes? En hoe zorgen we voor een toekomstbestendig datalandschap?

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in