Traag netwerk hoofdpijndossier voor IT-afdeling

AG vraagt daarom in de poll hieronder of uw eigen ervaringen in lijn liggen met de onderstaande resultaten. U kunt toelichting geven in de reactie-optie daaronder.
Gevraagd naar het meest voorkomende onverwachte probleem gaf 42 procent van de ondervraagden aan dat netwerkuitval of -traagheid hun grootste kopzorg was. 37 procent noemt klachten over tegenvallende prestaties van applicaties. De beschikbaarheid van IT-faciliteiten komt bij eenzelfde percentage op de lijst voor. Uitval van apparatuur haalt een score van 36 procent en 34 procent noemt onverwachte verzoeken voor wijzigingen. De respondenten konden meer dan één antwoord geven waardoor de optelsom van de percentages boven de 100 uitkomt.
Clouddiensten lopen niet altijd gesmeerd
Doorvragend naar de ervaringen met cloudcomputing zegt 63 procent van de respondenten last te hebben gehad van uitval van clouddiensten. Tweederde zegt dat die uitval vermeden had kunnen worden. In 83 procent van de gevallen werd het probleem toegeschreven aan een gebrek aan beheer van virtual machines. Negen van de tien noemde een gebrek aan planning als oorzaak voor 'te riskant' VM management.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee