Overslaan en naar de inhoud gaan

De ticketflow op de servicedesk of bij hr reduceren? Zet een chatbot in

Werknemers worden steeds veeleisender. Ze verwachten meteen antwoord bij vragen over haperende wifi of voorwaarden van een nieuwe leaseauto. Tegelijkertijd willen bedrijven de hoeveelheid administratief en repetitief werk verminderen. Werk dat veel voorkomt op afdelingen als de IT-servicedesk en hr. Een chatbot biedt uitkomst. Maar die moet wel eerst 'getraind' worden. Maarten le Noble geeft tips hoe dat goed kan.
Bellen met een robot
© Shutterstock
Shutterstock

We hebben allemaal – bewust of onbewust – weleens met een chatbot gecommuniceerd. Chatbots worden al jaren ingezet in klantcontact voor het afhandelen van veelvoorkomende vragen. De voordelen zijn divers: geen pauzes, 24x7 beschikbaarheid, nooit ziek, geen promotie en geen dure kantoorruimte. Bovendien zijn chatbots consistent in gedrag: ze geven altijd hetzelfde antwoord op een bepaalde vraag, tenzij je een ander antwoord aanleert.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in