Overslaan en naar de inhoud gaan

Vijfde deel bedrijfsinkopen online in 2002

De zakelijke inkopen door bedrijven geschieden in 2002 in twintig procent van de gevallen via Internet. Dat blijkt uit onderzoek van het bureau Jupiter Media Metrix.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Op den duur verwachten de door Jupiter ondervraagde bedrijven zestig procent van hun inkopen online te doen. Het bureau spreekt van een trage ontwikkeling die het wijt aan gebrek aan kennis en ervaring met e-commerce (55 procent van de ondervraagden) en gebrek aan vertrouwen in het medium (45 procent van de ondervraagden). De ondervraagde inkopers geloven wel dat de kostenbesparingen die Internet-handel tussen bedrijven (B2B) belooft, gerealiseerd kunnen worden. De onderzoekers verwachten dat op den duur twee B2B-markten ontstaan; een voor bestaande handelsrelaties en een voor het vinden van nieuwe toeleveranciers. (svm)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in