Overslaan en naar de inhoud gaan

Vier op tien omarmt zelfrijdende auto's

Dat zijn enkele uitkomsten van onderzoek van Motivaction in opdracht van glasvezelbedrijf Eurofiber naar de impact die zogeheten slimme technologie de komende jaren kan hebben op het leven. Het onderzoek gaat uit van verschillende scenario's die zijn geschreven met behulp van het Rathenau instituut. De uitkomsten van het onderzoek onder ruim 1100 consumenten worden vandaag in Rotterdam gepresenteerd.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Onderhuidse chip

Een ruime meerderheid van de ondervraagden bleek bereid om in de toekomst zelf energie op te wekken. Verder zijn sommige Nederlanders bereid via een onderhuidse chip de slaapcyclus bij te houden. Een op de vijf Nederlanders voorziet een sociaal leven dat zich voornamelijk online afspeelt en 68 procent van de ondervraagden weegt per apparaat af wat de meerwaarde is om het aan te sluiten op internet.

Volgens Eurofiber-topman Alex Goldblum is het opvallend dat Nederlandse consumenten relatief conservatief zijn over de mogelijkheden van technologie. "Onbekend maakt onbemind", schetst hij die houding. Volgens Goldblum moet zowel de wetenschap als de technologiesector flink investeren om consumenten bewuster te maken over digitale veranderingen die voor de deur staan.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in