Thuiswerker vind privézaken regelen legitiem

7 Procent van de ondervraagden geeft aan geen gebruik te maken van social media, zoals Hyves en Facebook, tijdens het thuiswerken, omdat dat verboden is door de werkgever. 33 Procent geeft aan dat er geen richtlijnen zijn voor het gebruik van social media en bij 21 procent is dat geen probleem, zolang het een zakelijk doel dient.
Uit het onderzoek blijkt verder dat 46 procent van de ondervraagden aangeeft wel eens thuis te werken, 13 procent doet dat in beperkte mate en 39 procent mag van de werkgever niet thuiswerken. Lucas Wensing van StartReady: "Het Nieuwe Werken is niet langer een idee of een wens, maar heel veel organisaties houden zich hier nu actief mee bezig. Wij merken dat in het aantal opdrachten dat wij krijgen. Thuiswerken als exponent van het Nieuwe Werken, zo blijkt uit dit onderzoek, is allang geen uitzondering meer, maar wordt de nieuwe standaard. We adviseren bedrijven dan ook om zo goed mogelijke faciliteiten te creëren die thuiswerken op een snelle, efficiënte manier mogelijk maken. Unified Communications is daar onderdeel van."
Overigens bleek vorige maand uit onderzoek van Integron dat werknemers ook vaak op kantoor privézaken regelen. Daardoor geven Nederlandse bedrijven honderden miljoenen uit aan salarissen voor uren waarin feitelijk niet wordt gewerkt. Het onderzoekbureau noemde privé-gebruik van de pc één van de grootste verliesposten na ziekteverzuim voor Nederlandse bedrijven. Overigens is niet onderzocht hoeveel tijd werknemers buiten kantoortijden om thuis voor hun werk bezig zijn of beschikbaar moeten zijn voor hun baas.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee