Tele2 pakt malafide sms-aanbieders hard aan

Het telecombedrijf stelt nu zelf te gaan optreden omdat de gezamenlijke gedragscode van marktpartijen niet afdoende werkte. "Herhaaldelijke overtreding van aanbieders van sms-diensten zal leiden tot afsluiting en op die manier verwachten we dat uiteindelijk alleen de sms-aanbieders overblijven die te goeder trouw zijn", aldus Vogelpoel.
Al eerder besloot Vodafone tot harder optreden tegen aanbieders van malafide sms-diensten. De telecombedrijven scherpen hun beleid aan na aanhoudende klachten van klanten en onder toenemende druk van het ministerie van Economische Zaken. Dat controleert sinds dit jaar strenger of aanbieders van sms-diensten zich wel aan de regels houden. In april 2011 worden nieuwe regels van kracht die bepalen dat consumenten niet kunnen worden afgesloten zolang hun klacht in behandeling is over de kosten van sms-diensten.
Het ministerie vindt dat gebruikers van deze diensten en in het bijzonder kinderen niet de dupe mogen zijn van 'ogenschijnlijk' gratis sms'jes. Bij een sms-dienst betaalt de klant voor een ontvangen sms-bericht, in plaats van voor een verzonden sms.
De Consumentenbond pleitte dit jaar nog voor een onderzoek naar de werkwijze van telecomaanbieders en aanbieders van sms-diensten. De bond krijgt geregeld klachten over sms-diensten, waarvoor telecomaanbieders bij hun klanten soms grote bedragen afschrijven.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee