Scholen klagen over kwaliteit Kennisnet
De verbindingen met Internet bleken de afgelopen maanden regelmatig zo traag dat projecten waarbij Internetgebruik nodig was, moesten worden afgelast. "De vaak stroperige verbindingen maakt het onmogelijk om Kennisnet en Internet daadwerkelijk in het onderwijs in te schakelen en dit frustreert de ICT-vernieuwingen," stellen de initiatiefnemers in de brief. E-mail raakt zoekt, de helpdesk is vaak telefonisch onbereikbaar en verschillende partijen spelen elkaar de schuld toe, zo luiden slechts een deel van hun klachten. Ook staat de nl.tree organisatie die de verantwoordelijkheid voor Kennisnet draagt, niet open voor suggesties van de scholen. "De meerwaarde van Kennisnet zou zich onder andere moeten uiten in extra diensten die de school zou kunnen afnemen. Men (nl.tree.red) gaat hierbij geheel voorbij aan hetgeen reeds op scholen is ontwikkeld bijvoorbeeld leerlingvolgsystemen of verbindingen tussen verschillende locaties van dezelfde school", stellen de briefschrijvers. Een woordvoerster van nl.tree wil niet reageren op de brief omdat deze niet aan het bedrijf is gericht. (tdo)