Saas-wens zelden reden om leverancier te dumpen

De helft van de organisaties geeft aan niet van leverancier te wisselen ook al kan deze geen SaaS-oplossing aanbieden. Dit hangt samen met tevredenheid over de huidige leverancier (bij 53 procent), maar ook met het (geringe) belang dat aan SaaS wordt toegekend (30 procent). Slechts één op de acht organisaties vindt het niet bieden van een SaaS-oplossing reden genoeg om te breken met de huidige leverancier. Circa eenderde wil eerst de effecten van SaaS in de praktijk zien. Zelfs in de initiële en vervangingsmarkt is men eerder geneigd om voor een offline CRM-oplossing te gaan (48 procent) dan voor SaaS (29 procent). Circa de helft van de Nederlandse bedrijven met 50 of meer werknemers gebruikt een CRM-applicatie. Er zijn steeds meer leveranciers die SaaS-oplossingen op het gebied van CRM aanbieden. SaaS-CRM is een CRM oplossing, die door de service provider wordt gehost en via internet aangeboden met als voordeel dat een onderneming niet zelf de applicatie hoeft aan te schaffen en te implementeren en toch te allen tijde over de meest actuele versie kan beschikken. Op dit moment maakt één op de drie CRM-gebruikers enkel gebruik van SaaS-CRM, vooral in de handel- en transportsector is SaaS populair. Bijna de helft van de ondernemingen in deze sector met CRM gebruikt een SaaS-implementatie. In de telecom, nutsbedrijven, media en IT heeft bij 40 procent van de CRM-gebruikers een SaaS-oplossing in gebruik. De zakelijke dienstverlening loopt duidelijk achter, met slechts een kleine kwart van het CRM-gebruik via een SaaS-constructie.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee