Rover boos op minister om ov-chipkaart

“Als een van de consumentenorganisaties die juist veel bezwaren tegen de kaart heeft geuit stoot [sic] dit Rover tegen de borst”, schrijft de belangenclub in zijn brief aan de CDA-minister en de Tweede Kamer.
Als voorbeeld van een onjuiste voorstelling van zaken noemt Rover de bewering van Eurlings dat het afschaffen van het retourtarief bij de NS zou zijn doorgevoerd na raadpleging van de consumentenorganisaties. Die hadden juist een negatief advies over dat voornemen uitgebracht. “De ov-chipkaart kent nog vele problemen”, aldus Rover, “en nu doet de minister het voorkomen alsof wij overal mee hebben ingestemd.”
Eerder fulmineerde Rover tegen de vele technische problemen die zich volgens de organisatie nog steeds voordoen met het systeem van de ov-chipkaart, die stapsgewijs landelijk wordt ingevoerd. Het zou reizigers ook onnodig lastig worden gemaakt om geld terug te krijgen als ze door een technische storing niet kunnen in- of uitchecken of wanneer ze zelf zijn vergeten dat te doen. Reizigers klagen omdat de rekening van problemen rond de invoering van de chipkaart bij hen worden neergelegd, aldus Rover.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee