Online-verkopen in VS lichtpuntje

Na jaren van 2-cijferige procentuele groei – in 2007 bijvoorbeeld 20 procent - viel de omzetgroei eind vorig jaar zwaar tegen. De online-verkopen namen toen slechts met 5 procent toe onder invloed van de economische crisis die zich in net najaar in volle hevigheid manifesteerde.
Het hogere groeicijfer dat Forrester dit jaar verwacht, wil nog niet zeggen dat de economie er bovenop is. Als geheel zal de Amerikaanse detailhandel de omzet deze feestdagen met 1 procent zien krimpen, verwacht de brancheorganisatie National Retail Federation (NRF). De aankopen in fysieke winkels zijn met een aandeel van circa 90 procent nog steeds veruit het belangrijkst. Volgens de NFR bedroeg de totale totale omzet rond de feestdagen vorig jaar 442 miljard dollar.
Veel Amerikaanse consumenten zijn noodgedwongen koopjesjagers geworden. Ze doen hun inkopen nu bij goedkopere supermarkten en warenhuizen en kiezen voor goedkopere producten dan ze gewend waren. Bijna een kwart van de online-kopers gaat dit jaar op zoek naar lager geprijsde alternatieven dan de gangbare merken, aldus Forrester.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee