Overslaan en naar de inhoud gaan

Online nieuwsbrieven kunnen beter

Online nieuwsbrieven zijn populair onder Internetters. Toch is de kwaliteit nog voor verbetering vatbaar. Dat blijkt uit een onderzoek van het Rotterdamse Blauw Research.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Driekwart van de Internetters ontvangt een nieuwsbrief via e-mail. Het ontvangen van een wekelijkse nieuwsbrief is de meest populaire vorm. Zo'n nieuwsbrief krijgt gemiddeld vijf en een halve minuut aandacht van de Internetgebruiker, die gemiddeld vijftien maanden gebruik maakt van de nieuwsbrief. De meeste nieuwsbrieven gaan over computers en Internet (49 procent) en actualiteiten (49 procent). Daarnaast worden muziek, online shoppen, sport, boeken en film veel genoemd. Veelgenoemde nieuwsbrieven zijn die van AirMiles, Bol, Het Net, Microsoft en Wehkamp. Het niveau van de nieuwsbrief is een zwaarwegend aspect bij het blijven ontvangen van de nieuwsbrief. Veel Internetters melden zich namelijk regelmatig weer af. De belangrijkste redenen voor zo'n afmelding zijn gebrekkige informatie en saaiheid. Als een nieuwsbrief te lang is of te vaak verschijnt, is dat ook reden voor afmelding. Deze aspecten zijn door aanbieders van nieuwsbrieven eenvoudig te beïnvloeden. (wdr)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in