Haal exitstrategie naar voren
Hoe kan de balans tussen controle en flexibiliteit in ICT-uitbestedingscontracten worden bepaald? Het antwoord is eenvoudig: haal de exitstrategieën naar voren. Stel de exitstrategieën vast als onderdeel van het strategisch besluit te gaan uitbesteden of heraanbesteden en wacht niet tot de contractonderhandelingen. Want dan is het te laat.
![Business](https://static.agconnect.nl/607710b6-35a3-544d-bd1b-df1d35a9eee1/article/83/f4/83f4ad8d-eab6-4c87-a35a-d8ad19387948/opening_image/opening_image_hero/business.jpg)
Shutterstock
Shutterstock
Bij ondernemingen die (delen van) ICT hebben uitbesteed wordt na verloop van tijd vaak aangegeven dat men ontevreden is over de geleverde dienstverlening. Op zich bijzonder, omdat ICT-specialisten, consultants, bestuurders en juristen zich er meestal mee hebben bemoeid. Een aanbestedingstraject kan zomaar een jaar in beslag nemen. Voldoende voorbereiding om te voorkomen dat men ontevreden raakt gedurende de looptijd van het contract – zou je zeggen. Wat gaat er mis?