Overslaan en naar de inhoud gaan

CRM-projecten blijven mislukken door miscommunicatie met gebruikers

De implementatie van Customer Relation­ship Management-software is de afgelopen twee jaar in circa 30 procent van de gevallen als mislukt te beschouwen. AMR Research, die dit signaleert op basis van onderzoek, ziet een duidelijke oorzaak en simpele oplossing voor het hardnekkige probleem van CRM-mislukkingen.
Het grote probleem is dat er bij CRM – in tegenstelling tot ERP, SCM of financiële systemen – te veel keuzevrijheid blijft bij eindgebruikers.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in