Overslaan en naar de inhoud gaan

Crisis dwingt internetcriminelen tot prijsverlaging

Een spamcampagne met 20 miljoen adressen kostte vorig jaar gemiddeld 290 euro, volgens het onderzoekslab van de beveiligingsspecialist. In het eerste kwartaal van dit jaar hoefde men daar gemiddeld nog maar 150 euro voor neer te tellen.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Ook anderzins was de kredietcrisis van invloed. G Data vond een stortvloed aan wat het 'sluwe kredietaanbiedingen' noemt; een derde van alle spam was van dit type. Mede door het speculeren op financiële problemen bij ontvangers steeg het aandeel van spam in het e-mailverkeer begin dit jaar naar 95 procent, stelt G Data.Ook de productie van malware blijft op volle toeren draaien. In het eerste kwartaal vond G Data een kleien 94.000 nieuwe varianten daarvan. Trojaanse paarden vormden met 37 procent de hoofdmoot, gevolgd door downloaders (20,1 procent), achterdeurtjes (16,1 procent), spyware (13,6 procent) en adware (5,1 procent).

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in