Crisis dwingt internetcriminelen tot prijsverlaging
Een spamcampagne met 20 miljoen adressen kostte vorig jaar gemiddeld 290 euro, volgens het onderzoekslab van de beveiligingsspecialist. In het eerste kwartaal van dit jaar hoefde men daar gemiddeld nog maar 150 euro voor neer te tellen.

Shutterstock
Shutterstock
Ook anderzins was de kredietcrisis van invloed. G Data vond een stortvloed aan wat het 'sluwe kredietaanbiedingen' noemt; een derde van alle spam was van dit type. Mede door het speculeren op financiële problemen bij ontvangers steeg het aandeel van spam in het e-mailverkeer begin dit jaar naar 95 procent, stelt G Data.Ook de productie van malware blijft op volle toeren draaien. In het eerste kwartaal vond G Data een kleien 94.000 nieuwe varianten daarvan. Trojaanse paarden vormden met 37 procent de hoofdmoot, gevolgd door downloaders (20,1 procent), achterdeurtjes (16,1 procent), spyware (13,6 procent) en adware (5,1 procent).
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee