Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijven bang voor imago bij offshoring

Dat blijkt uit cijfers die marktonderzoeker IDC verzamelde bij 500 middelgrote en grote Europese organisaties, waaronder 100 Nederlandse. "Middelgrote Nederlandse bedrijven willen best de voordelen, maar vrezen het groeiende negatieve sentiment", concludeert IDC Benelux’ Research Manager Peter Vermeulen. "Uit ons onderzoek blijkt dat juist Nederlandse bedrijven offshore vooral afwijzen uit angst voor negatieve publiciteit.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Als tussenoplossing eisen ze van hun reguliere leverancier dat deze offshore activiteiten ontwikkelt en de lagere prijs doorberekent. Indiase offshore-specialisten krijgen aldus te maken met een stugge markt".

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in