Overslaan en naar de inhoud gaan

genAI in bedrijf: alles krijgt een AI-sausje

Het is haast onontkoombaar: kunstmatige intelligentie komt naar elke toepassing, elke functie, elke baan, elke sector. ICT-leveranciers struikelen over elkaar heen met hun aankondigingen van AI-driven innovaties en verbeteringen. Aan CxO’s de taak om door de bomen toch het bos te blijven zien. Zowel wat betreft AI-claimende leveranciers als ook wat betreft de eigen organisatie en ICT-landschap.

zakenman in deuropening pijl naar groei
Shutterstock.com

De AI-omarming in de markt dendert door en lijkt maar weinig onberoerd te laten. De techwereld brengt en beleeft zelf een nieuwe revolutie. De beloftes, mogelijkheden en verwachtingen hierbij zijn groot, groter, groots. Echter, soms is AI simpelweg een kostenbesparend bedoelde chatbot. Een front-end implementatie waar eindgebruikers weinig aan lijken te hebben en waar gebruikende bedrijven soms juist meer zorgen van kunnen krijgen. Zoals een opgeblazen factuur voor AI-gebruik dat wordt aangejaagd door externe factoren.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in