Business-twijfel aan nut van Microsofts AI-assistent Copilot
Temidden van de aanhoudende hype over generatieve AI (genAI) klinkt er nu een relativerend geluid op, van early adopters die Microsofts AI-assistent Copilot al sinds vorig jaar gebruiken. De hulp van kunstmatige intelligentie is wel nuttig, maar ook prijzig. Soms te prijzig voor wat het oplevert, zo luidt een kritische conclusie.
![Microsoft Copilot](https://static.agconnect.nl/cropped/621f4964-ecc0-5018-836c-5d6922ba7b6a/article/22/f4/22f488fd-04aa-4bab-a670-29b16f9202d4/opening_image/opening_image_hero/OMB_Hero-WholeNewWayToWork.jpg)
Microsoft
Onder leiding van CEO Satya Nadella zet Microsoft groot en breed in op kunstmatige intelligentie (AI). De software- en cloudreus gaat AI doorvoeren in nagenoeg al zijn producten en diensten, waarbij het een extra vergoeding per gebruiker rekent voor toegang tot de AI-mogelijkheden. Bedrijven die al in een vroeg stadium hieraan hebben mogen proeven, komen nu met kritische kanttekeningen.