Overslaan en naar de inhoud gaan

Zorgplicht van de IT-leverancier telt steeds zwaarder

IT-afnemers doen in IT-geschillen steeds vaker met succes een beroep op de zorgplicht die op een leverancier rust. Het gewicht dat rechters aan de zorgplicht toekennen wordt groter en het toepassingsbereik steeds uitgebreider. Regelmatig wijzen ze een IT-afnemer een schadevergoeding toe omdat de leverancier zijn zorgplicht niet heeft nageleefd. Het is daarom goed om als IT-leverancier een idee te hebben van wat deze zorgplicht inhoudt.
conflict
© Shutterstock
Shutterstock

Vanwege het toenemende belang schetsen Annemarie Bolscher en Esmee Fonville een beeld van de ontwikkelingen in de rechtspraak op dit gebied.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in