Overslaan en naar de inhoud gaan

Zorg en technologie spreken elkaars taal niet

Technologische innovaties vinden maar moeizaam hun weg naar de zorg, doordat vraag en aanbod te weinig op elkaar aansluiten. Dat zegt marktverkenner e-Health Jethro Hardeman. “Zorginstellingen weten vaak niet wat er allemaal mogelijk is en technologieleveranciers snappen onvoldoende de onderliggende vraag vanuit de zorg.”

Als er één branche is waar technologische innovaties daadwerkelijk het verschil kunnen maken, is het wel de zorg. Wanneer alleen al alle processen geautomatiseerd zouden worden, zijn grofweg de helft van de administratieve medewerkers in zorginstellingen overbodig. “Daar kan de zorg veel geld besparen dat vervolgens onder meer gebruik kan worden voor investeringen in innovatie”, zegt innovatiespecialist Hardeman.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in