Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo zet je AI en machine learning in voor servicemanagement

Een van mijn favoriete Netflixseries is Altered Carbon. Daarin maken we kennis met Poe, een AI-hotelconciërge die alles weet en alles oplost, maar ook alles weet voordat het gaat gebeuren. Vanuit servicemanagement is hij de heilige graal, want alle service die hij biedt aan zijn (veeleisende) gasten is goed. Zijn wij binnen de IT al zo vaardig dat we dit kunnen? En zo ja, waarom doen we dit dan (nog) niet?
© CC0 - pixabay.com
CC0 - pixabay.com

IT is in de afgelopen jaren in organisaties veranderd van een afdeling die puur ondersteunend werkte naar een serviceverlener voor interne en externe klanten. Het gebruik van IT is daardoor steeds complexer geworden en de vernieuwing komt steeds sneller op IT-afdelingen en gebruikers af. Om deze golf van dagelijkse informatie te kunnen verwerken, moeten organisaties zich steeds meer richten op een automatische verwerking. Artificial intelligence en machine learning krijgen steeds meer een prominente rol in het ondersteunen bij en oplossen van IT-problemen, zien Gerard de Jong en Robert de Koning. Welke onderdelen van servicemanagement lenen zich voor AI en ML?

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in