Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo houd je IT-studenten bij de (digitale) les

Een harde kern van IT-docenten in het middelbaar en hoger beroepsonderwijs prefereert technologie boven de leerbehoeften van hun studenten[1]. Nu door de coronacrisis het onderwijs volledig is gedigitaliseerd, worden de basisvoorwaarden voor studenten om tot effectief en plezierig leren te komen nog verder gemarginaliseerd. Studenten haken af wanneer ze niet worden gezien, gehoord en begrepen.
student
© CC0- Pixabay License
CC0- Pixabay License

Ze blijven weg bij onlinelessen waarin ze naar monologen moeten luisteren en nauwelijks geactiveerd worden om zelf te leren. IT-docenten die hun vakinhoudelijke en technologische kennis op peil hebben, menen vaak dat ze verder weinig nodig hebben om adequaat onderwijs te verzorgen. Niets is minder waar, vindt Anne van Brussel.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in