Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo brengt Wehkamp 99,5% van zijn retouren terug op voorraad

De grootste aanvoer van spullen bij webwinkels komt vaak niet van leveranciers, maar van retour gestuurde spullen. Lang niet al die spullen worden weer opnieuw verkocht aan klanten: veel wordt weggegooid. Bij Wehkamp doen ze dat anders. 99,5% van de retouren komen gewoon weer terug in de voorraad. Tech speelt daar een onmisbare rol in.
Het magazijn van Wehkamp
© Wehkamp
Wehkamp

Bijna iedereen stuurt wel eens een bestelling van een webwinkel terug. De kleur is toch niet mooi, de maat klopt niet of het apparaat blijkt kapot. Lang niet al die spullen komen terug in de voorraad van de webwinkels, ook niet als ze nog helemaal in orde zijn. In de EU alleen al zou er in 2022 zo’n €21,74 miljard aan retour gestuurde spullen vernietigd zijn, zo becijferden Zweedse onderzoekers begin dit jaar. De eenvoudige verklaring is dat het weggooien van spullen vaak goedkoper is dan het opnieuw verpakken en weer aan de voorraad toevoegen.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in