Overslaan en naar de inhoud gaan

XS4ALL stuurt zakelijke klanten weg, naar KPN

XS4ALL, dochter van telecombedrijf KPN, wijzigt zijn aanbod van diensten voor zakelijke gebruikers. De internetprovider meldt dat het geen onderscheid maakt tussen consumenten en zakelijke gebruikers maar dat KPN dat wel doet. Bepaalde diensten "met zakelijk kenmerk" worden bij XS4ALL stopgezet. Klanten worden ingelicht en krijgen 'KPN EEN MKB' aangereikt als alternatief.
KPN XS4ALL
© XS4ALL
XS4ALL

Deze 'wijziging dienstverlening met zakelijk kenmerk' wordt door KPN nu gemeld aan AG Connect. De internetdochter van de telecomaanbieder heeft vandaag een nieuwsbericht op zijn website gepubliceerd. Een eerdere verandering in het XS4ALL-aanbod, namelijk het schrappen van hosting, is eerst gecommuniceerd naar enkele klanten en toen breder in de bekendheid gekomen.

Zakelijke markt

"Onze dienstverlening gaat in de toekomst via de systemen van KPN lopen", meldt XS4ALL. Doordat eigenaar KPN een indeling hanteert waarbij het onderscheid maakt tussen consumenten en zakelijke gebruikers, heeft dit gevolgen voor wat XS4ALL aanbiedt. "Dit betekent dat IPv4 Subnet, meer dan vier telefoonnummers, verzamelfacturen en gesplitst factureren straks onder de ‘Zakelijke Markt’ van KPN vallen."

Deze herindeling is meer dan slechts een benaming of indeling voor interne administratie. De activiteit 'Zakelijke Markt' omvat kennelijk niet XS4ALL, want die meldt nu dat het gaat stoppen met bovengenoemd aanbod dat dus zakelijke kenmerken heeft. Het nu aangekondigde einde gaat op 1 oktober in.

Gebeld door KPN

Klanten die IPv4 Subnet afnemen, meer dan vier telefoonnummers per internetverbinding gebruiken, verzamelfacturen en gesplitst factureren hebben, moeten dan elders die diensten verkrijgen. "Als alternatief bieden wij klanten met een KvK-nummer de mogelijkheid om gebruik te maken van deze diensten bij 'KPN EEN MKB'. Zo’n 2500 klanten die hier gebruik van maken worden in mei en juni door ons geïnformeerd."

Die klanten worden dan telefonisch benaderd door KPN. Dochtermerk XS4ALL stelt in de nieuwsaankondiging nu dat in die telefoongesprekken dan vrijblijvend wordt besproken of een overstap naar KPN EEN MKB een goed alternatief is. "Alle klanten waarvan we niet weten of ze een KvK-nummer hebben, worden gebeld door XS4ALL medewerkers. Bij een overstap naar KPN EEN MKB zorgen we ervoor dat de abonnementsprijzen niet omhoog gaan."

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in